وضعیت بازار مسکن

آقای حسین وکیلی کارشناس اقتصادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بازار مسکن مثل سایر بازار‌های کالا و خدمات، در یک سال اخیر دچار نوسانات غیر منطقی و فارغ از ضوابط حاکم بر قواعد ساخت و ساز و قیمت گذاری شده است.

وی ادامه داد: این نوسانات غیرمنطقی در سایر بازار‌ها مثل بازار سهام، بازار ارز و بازار سکه هم رایج بود و به همین دلیل بی اعتمادی عمومی سرمایه گذاران را به همراه داشت.

آقای وکیلی گفت: برخی نابسامانی‌ها در این بازار، ناشی از عدم مدیریت در این بخش از فعالیت‌های اقتصادی سبب شد تا بازار به تلاطم کشیده شده و براساس آخرین اطلاعات بازار مسکن، دریک سال گذشته, ۱۲۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

وی افزود: این امر نشان از یک بیماری عمیق در همه بازار‌های مالی کشور است.

شاید مطالعه ی مقاله ی سقوط قیمت مسکن با تداوم کاهش قیمت دلار برای شما مفید باشد.

این کارشناس اقتصادی گفت: این نابسامانی در سایر بازار‌های متصل به بازار مسکن، مثل بازار فلزات، بازار لوازم بهداشتی، بازار سیمان و بازار فولاد هم اتفاق افتاد و این بازار‌ها نیز دچار نوسان قیمت‌ها شده است.

آقای وکیلی افزود: همان طور که رفته رفته بازار‌ها به طور کاذب دچار رشد قیمت شدند با بی اعتمادی از طرف سرمایه گذاران روبرو شدند و زمانی که باید خبر خوش بین کننده‌ای به گوش برسد این بازار‌ها به یک باره دچار شوک قیمتی و نزولی می‌شوند.

وی اضافه کرد: همان طور که بازار سهام ۶۰ درصد سقوط کرد بازار مسکن هم دچار همین رویه شده و علاوه بر این که خرید و فروش در بازار مسکن متوقف شده، در این بازار که رشد قیمت‌ها را به صورت کاذب داشتیم هم دچار سقوط قیمت‌ها خواهیم شد.

این کارشناس اقتصادی گفت: برخی از افزایش قیمت‌ها در بازار‌ها قابل تصور بود، زیرا میزان نقدینگی از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۳ هزار تریلیون تومان رسید که رشدی ۷ و نیم برابر داشته و همین امر سبب رشد بیمارگونه قیمت‌ها شد.

آقای وکیلی با بیان این که قیمت پایه مسکن در شهرستان‌ها نیز افزایش پیدا کرده است، افزود: در صورتی که تحولات مثبتی در بازار اتفاق بیافتد و روابط بین المللی ایران بهبود پیدا کند سیل شتاب خرید در بازار مسکن به شتاب فروش تبدیل می‌شود و ما انتظار سقوط قیمت‌ها را نیز خواهیم داشت.

محصولات مرتبط:

تیرچه صنعتی

مشخصات فنی تیرچه صنعتی ساخته شده در کارگاه آی تک سازان

تیرچه کرومیت (تیرچه فلزی)

مشخصات فنی تیرچه های کرومیت ساخته شده در کارگاه آی تک سازان

بلوک سبک سیمانی (پوکه ای)

مشخصات فنی بلوک سبک ساخته شده در کارگاه آی تک سازان

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: itaksazan@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *