انواع آجر

انواع آجرهای رسی بر حسب روش تولید، نوع مصرف، شکل و فرم ساخت آن ها طبقه بندی می شوند که در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع آجر بر حسب روش تولید

انواع اجر بر حسب روش تولید عبارتند از آجرهای رسی دستی که به صورت توپر به شکل مکعب مستطیل تولید می شوند و از انواع رایج آن می توان فشاری، قزاقی و آجرنما را نام برد.

نوع دوم آجرهای رسی، ماشینی و نیمه ماشینی که به اشکال مختلف برای مصارف گوناگون از قبیل نما، مصارف عمومی، بلوک های جداکننده (پارتیشن)، بلوک های سقفی و فندوله تولید می شوند.

شاید مطالعه ی مطلب آجر و مراحل تهیه آن برای شما مفید باشد.

انواع آجر بر حسب نوع مصرف

آجر و انواع آن بر حسب نوع مصرف شامل آجر معمولی، آجر نما و آجر مهندسی مرغوب است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

 آجر معمولی

این آجر بدون در نظر گرفتن شکل ظاهری و زیبایی آن برای کارهای عمومی اختمان مورد استفاده قرار می گیردو قسمت عمده ی عملیات سفت کاری ساختمان های آجری با آن انجام می شود. این آجر به روش دستی، پرسی و یا ماشینی تولید می شود و از نظر مقاومت نیز دارای انواع مختلف است که به جنس و طرز تهیه آن بستگی دارد. این آجرها معمولا به ضخامت ۵.۵ سانتی متر تولید می شوند.

آجر نما 

این آجر نیز به روش دستی، پرسی و ماشینی تولید می شود و از نظر شکل ظاهری و رنگ باید حتی المقدور صاف و تمیز باشد. این آجر از مصالح مرغوب تهیه شده و برای نماچینی استفاده میگردد و با توجه به رنگ آن نامگذاری می شود مانند: آجر بهی، ابلق، قزاقی، آجر سفید و آجر رنگی، همچنین این آجر باید دارای گوشه های تیز و سطح صاف باشد.

آجر مهندسی مرغوب

این آجر دارای جسمی متراکم، مقاومت فشاری بالا و میزان جذب آب نسبتا کم بوده و عمدتا در سازه های با قدرت تحمل بار زیاد به کار برده شده و فقط به روش ماشینی تولید می شود

انواع آجر بر حسب نامگذاری، شکل هندسی و فرم ساخت

این نوع دست بندی شامل انواع اجرهای مختلف از قبیل:  آجر فشاری (آجر گری)، آجر قزاقی سفید و بهی، آجر نماسازی (۳ یا ۴  سانتی)، آجر سفال سوراخ دار، آجر سفال مجوف، آجر مجوف سقفی، آجر سنگفرش، آجر ساده ی سفالی کف، آجرهای چهارگوش (ایرانی)_خطایی_نظامی، آجر قرمز، آجر ابلق، آجر سبز، آجر جوش، آجر نسوز، آجر لعابدار (آجر کاشی)، آجر ماسه آهکی، آجر خام، آجر بتونی، آجر غیر استاندارد و آجر های گچی است.

محصولات مرتبط:

تیرچه صنعتی

مشخصات فنی تیرچه صنعتی ساخته شده در کارگاه آی تک سازان

تیرچه کرومیت (تیرچه فلزی)

مشخصات فنی تیرچه های کرومیت ساخته شده در کارگاه آی تک سازان

بلوک سبک سیمانی (پوکه ای)

مشخصات فنی بلوک سبک ساخته شده در کارگاه آی تک سازان

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: itaksazan@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *