نکات خرید خانه

انتخاب و خرید یک خانه ی خوب یکی از سخت ترین کارهاییست که ممکن است آن تجربه کنید. اگر تجربه ی خرید خانه را دارید حتما می دانید که شاید مجبور باشید ماه ها انتظار بکشید تا خانه ی مورد علاقه تان را پیدا کنید. یکی از دلایل این مساله فاکتورهای زیادی است که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار دهید.
حتما برایتان پیش آمده که از نقشه ی یک ساختمان بسیار خوشتان آمده اما از لحاظ موقعیتی و جغرافیایی مورد تایید شما نبوده باشد.
و یا بالعکس موقعیت آن مورد تاییدتان بوده اما ساختمان مورد پسندتان واقع نشده. همه ی این ها موقعیت هایی هستند که ممکن است در هنگام خرید خانه با آن ها روبروشوید.

یکی از مواردی که به شما کمک می کند انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشید در نظر گرفتن نکات مهم در انتخاب خانه است.

اما ویژگی یک خانه خوب چیست و چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهید؟

تمام نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد را به ذهن بسپارید تا بتوانید تصمیم درست تری بگیرید و بعدها از انتخاب خود پشیمان نشوید.

یک محله ی خوب انتخاب کنید:

اگر تصور کرده اید که در این جا قرار است تعریف واحدی از یک “محله ی خوب” ارائه دهیم سخت در اشتباهید! محله ی خوب برای هر شخص یا هر خانواده معنی متفاوتی خواهد داشت. شاید با مادربزرگ ها و پدر بزرگ هایی برخورد داشته اید که به هیچ عنوان حاضر نیستند از محله ی قدیمی خود دور به جای دیگری نقل مکان کنند. در واقع محله ی خوب برای آن ها در همان محله ی قدیمی معنا پیدا می کند.

از نظر شما یک محله خوب چه ویژگی هایی دارد؟

طبیعی است که برخی از افراد علاقه دارند در خیابان های ساکت و کم رفت و آمد و به دور از شلوغی و هیاهو باشند اما این مساله برای عده ای اهمیت چندانی ندارد. بنابراین معیار و تعریف اشخاص از خوب بودن یک محله ممکن است با دیگران متفاوت باشد.
اما اگر بخواهیم به یک سری موارد کلی اشاره کنیم دسترسی محلی به فروشگاه های مختلف، نزدیکی به مدارس و مراکز درمانی در انتخاب محل سکونت شما بسیار مهم هستند.

فراموش نکنید که امنیت محله نیز مساله ای هست که حتما باید به آن توجه داشته باشید.

اسباب و وسایلتان را در نظر بگیرید:
بهتر است در هنگام بازدید از خانه اسباب و اثاثیه منزلتان و نقشه ی آپارتمانی که از آن بازدید می کنید را در نظر بگیرید.

چینش وسایل شما در منزل تا حد زیادی جدای از سلیقه ی شخصی هر فرد به نقشه ی ساختمان نیز بستگی دارد ممکن است حتی خانه ای با متراژ بالا طوری طراحی شده باشد که چیدمان وسایل شما در آن خانه چندان زیبا به نظر نرسد و یا اصلا محل مناسبی برای گذاشتن وسایل شما نداشته باشد. بنابراین در هنگام انتخاب خانه توجه داشته باشید یک ساختمان با نقشه ی مناسب و متناسب با وسایلتان انتخاب کنید.

به نقشه ی ساختمان و معماری آن توجه کنید:
شاید بتوان گفت اصلی ترین معیار افراد برای انتخاب خانه خوش نقشه بودن آن است. چه بسا خانه هایی با متراژ بالا که به دلیل نقشه ی نامناسب بسیار کوچک تر از متراژ خود به نظر می آیند و بالعکس خانه هایی با متراژ پایین که به دلیل نقشه ی دقیق و استفاده ی مناسب از فضا بسیار بزرگ تر دیده می شوند.

از دیگر نکاتی که باید به آن ها توجه کنید ورودی ها و راه پله هاست که می بایست به شکلی استاندارد طراحی شده باشند، عرض راه پله ها باید حداقل ۹۰ سانت و ارتفاع پله ها باید ۱۸ سانت باشد.

همسایه ی خوب:

همسایه ی خوب مساله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد، تصور کنید خانه ای که انتخاب کرده اید تمام فاکتورهای یک خانه ی خوب را دارد اما همسایه ها مخل آسایش و آرامش شما هستند.

اینکه افرادی که در ساختمان مورد نظر شما سکونت دارند تا چه حد قوانین آپارتمان نشینی را رعایت می کنند بسیار مهم است بنابراین قبل از خرید خانه سعی کنید همسایه ها را بشناسید و یا اگر خانواده ی پرجمعیتی در واحد کناری یا بالایی شما زندگی می کنند که فکر می کنید کنار آمدن با این مساله و تحمل سر و صدای احتمالی آن ها برایتان دشوار است از همان ابتدا به این مساله بیشتر دقت کنید.

شاید مطالعه ی مطلب قوانین آپارتمان نشینی برای شما مفید باشد.

دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی:

اگر از جمله افرادی هستید که روزانه از مترو و اتوبوس برای رفتن به محل کار استفاده می کنید و یا اگر فرزند محصل یا دانشجویی دارید که برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کند بنابراین می توان گفت دسترسی به مترو و اتوبوس یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید.

موارد گفته شده تنها بخشی از نکات مهم در انتخاب خانه بودند که می بایست به آن ها توجه کنید اما در نظر گرفتن آن ها کار شما را برای انتخاب راحت تر خواهد کرد.

محصولات مرتبط:

تیرچه صنعتی

مشخصات فنی تیرچه صنعتی ساخته شده در کارگاه آی تک سازان

تیرچه کرومیت (تیرچه فلزی)

مشخصات فنی تیرچه های کرومیت ساخته شده در کارگاه آی تک سازان

بلوک سبک سیمانی (پوکه ای)

مشخصات فنی بلوک سبک ساخته شده در کارگاه آی تک سازان

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: itaksazan@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *